Præambel


Nærværende Betingelser har til formål at beskrive betingelserne for samhandlen mellem kunden og UniAuktion ApS.

UniAuktion.dk er ikke en webshop, men en auktion som sælger til højest bydende ved afslutning af auktionen, vi har såvel fysisk auktion som onlineauktion, vedkommende med vinder buddet modtager straks en ordrebekræftelse på mail, og derefter en faktura ligeledes sendt på mail, ved fysisk auktion får køberne udleveret faktura og afregner ved kassen.

Køb og salg på UniAuktion.dk er for alle, men baseret på professionelle erhverv, såsom handelsrejsende og handelsfolk, men åben for alle, både privat og erhverv.

Såfremt en privatperson indgår en handel med UniAuktion ApS, er der i det følgende givet oplysninger om de forbrugervilkår, der er gældende for den pågældende aftale.

Hvert katalognumre indeholder passus/oplysninger, om moms og salær på omhandlende vare, med fremhævet skrift.

Betingelserne gælder for alle typer aftaler mellem Parterne, såfremt kunden har accepteret Betingelserne.

UniAuktion.dk forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer i Betingelserne uden forudgående varsel, dog under den forudsætning, at de opdaterede og gældende Betingelser altid er tilgængelige på UniAuktions ApS hjemmeside. Hvis en ændring anses for at være væsentlig, vil forbrugere blive orienteret om ændringen med 30 dages varsel.

Transport mulighed

UniAuktion kan foranledige varen bliver sendt, hvor fragten bliver faktureret til den vindende byder, varen og fragten skal naturligvis være betalt, vi benytter Dao, GLS, Bring samt andre, ønsker du denne tjeneste skal du skrive en mail til: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Auktionsbetingelser

Udover nævnte punkter er Byder / Køber ved sin oprettelse pligtig til at opgive en valid e-mail-adresse, som vi kan benytte til at fremsende bl.a. fakturaer m.m. Husk at kontrollere dit spamfilter


Vindende bud/køb skal altid betales kontant, straks efter modtagelse af faktura og kan kun betales til UniAuktion ApS med frigørende virkning til vores bank konto direkte 9319-0017003836 eller ved brug af FIK koden, alt fremgår af fakturaen ved alle online auktioner, ved fysiske auktioner betales med betalingskort

 

1/ Alle effekter sælges i den stand de står og forefindes, uden nogen former for garanti og reklamationsret, uden ansvar for funktionsduelighed, stand, lovlighed og beskrivelse. Køber skal selv undersøge og afprøve effekterne ved eftersynet, der bliver ikke foretaget funktionstest fra Uni Auktions side, alle handler betragtes som handel mellem virksomheder.


2/
Der er i henhold til dansk lovgivning og Uni Auktions betingelser ingen

fortrydelsesret for erhvervskunder, privat handel henvises til Pkt. 9

 

3/ Der kan ikke gøres krav af nogen art gældende over for Uni Auktion ApS, auktionslederen, webmaster, foged og skifteret, øvrige rekvirenter, konkursbo eller ansatte.

 

4/ Auktions salær af budsummen udgør 15%, minimum 100 kr. pr. katalog-nr. salæret tillægges altid moms, gældende moms sats er 25%.
                                                                                                                                                                                                    

Eksempel: Bud 1.000 kr + 15% salær = 1.150 kr + 25% moms Total at betale 1.437,50 kr.                                               

 

5/ Der kan være enkelte effekter og køretøjer der er momsfrie, disse tillægges kun moms på salæret, ved disse effekter vil der stå ”Momsfri”
i kataloget. Alt andet er + moms.

 

6/ Der kan være situationer, hvor Uni Auktion ApS sætter et maks. salær, men hvor intet er anført er det altid 15% af budsummen
ifølge stk. 3.

                                           

7/ Maks. salær på køretøjer, alle person- og varebiler, lastbiler, motorcykler, campingvogne på 6.500 Kr. + moms. salær 15%, dog maks. 6.500 Kr. + moms pr. køretøj.                                                          

Alt andet end køretøjer sælges + fuld salær 15%.

Eksempel 1: Momsfri hammerslag på personbil 100.000 Kr.  salær 15%, dog maks. salær 6.500.- Kr. + moms. salær inkl. moms 8.125,- Kr. Total at betale 108.125.- Kr.

 

Eksempel 2: Bud på traktor 100.000.- Kr. + salær 15% (= kr 15.000.-), Total kr 115.000.- + moms. Total at betale inkl. moms 143.750.-

 

8/ Udenlandske købere: Vi opkræver altid moms til betaling, såfremt der ikke kan fremvises en gyldig EU CVR registrering fra det pågældende land. Vi refundere herefter momsen, når og hvis vi modtager tilstrækkelig dokumentation for udførsel iht. dansk lovgivning og skat. I øvrigt tilråder vi, at udenlandske bydere rådfører sig med Uni Auktion inden de byder, for at undgå misforståelser.


9/
Som privat køber har du 14 dages fortrydelsesret, fra auktionen er afsluttet, hvis du vil benytte dig af denne fortrydelsesret, skal du i en mail til

udlevering @ uniauktion . dk gøre opmærksom på fortrydelsen med angivelse af katalog nr. og afslutnings dato med angivelse af årsag, herefter skal det købte afleveres samme sted som det er udleveret og i samme stand, du modtager accept på mail såfremt perioden er indenfor de første 14 dage fra købet.


10/
Sælger, kurator, konkursboet, øvrige rekvirenter garanterer at varen er fri og ubehæftet for pant og restgæld, ved tvangssalg kan der gå 3 uger inden pantet slettes i tingbogen.


11/
Køber har det fulde ansvar for at det købte opfylder alle lovmæssige krav og godkendelser, og må ikke anvende varen, før disse er opfyldt, udover til ophug. Det samme gælder for at indhente de nødvendige tilladelser til brug af software, patenter mv. af de respektive rettighedshavere.

 

12/ Efter auktion står varen for købers egen regning og risiko i enhver henseende, strømførende effekter må kun afmonteres af elektriker, alt færdsel på auktionsstedet sker på eget ansvar.

 

13/ Afhentning: Læs altid hvornår de fastsatte afhentningsdage finder sted, disse skal overholdes, for varer der henstår derudover opkræves der 100 Kr. pr. katalog-nr. pr. dag for pladsleje.

 

14/ Effekter må ikke fjernes fra stedet, inden dokumenteret betaling har fundet sted, alt tyveri eller forsøg på dette anmeldes til politiet.

 

15/ Betaling af købte effekter skal generelt betales straks ved modtagelsen af fakturaen, der er flere betalingsmuligheder såsom betaling med bank overførsel, eller (FIK) kode betaling, betalingskort kan også benyttes, der gå 2-3 bankdage, før indbetalingen bliver registreret på vores konto, mulige betalingsformer sendes sammen med din faktura.


16/ Ejendomsretten overgår først til køber, når den fulde købssum er betalt og registreret på vores konto, og betaling med kort er godkendt i banken, ved bankoverførsel, først når UniAuktion ApS fysisk har registreret beløbet på vores bankkonto.

 

17/ Et opstået tvist af enhver art omkring et køb, er udelukkende en sag mellem den juridiske sælger og køber, UniAuktion ApS har ingen part i dette, og er kun formidler af salget.

 

18/ UniAuktion ApS forbeholder sig retten til at kontrollere en bruger ved oprettelse, samt løbende at vurdere kundeforholdet, og kan i visse tilfælde vælge at afslutte forholdet og blokere kundens konto.

 

19/ UniAuktion ApS er uden ansvar for driftsforstyrrelser på internettet, auktionssystemet, serverfejl, nedbrud, internetforbindelser, tekniske fejl, taste fejl og lignende. Ved større nedbrud kan Uni auktion til enhver tid forlænge/ starte en auktion igen med et nyt slut tidspunkt, også efter auktionen er afsluttet, ligesom vi til enhver tid kan slette/ annullere en igangværende auktion, uden at der på nogen måde kan gøres erstatningskrav gældende over for UniAuktion ApS.

 

20/ Ved af- og pålæsning af auktionsvarer og ved UniAuktions hjælp til dette, er UniAuktion ApS uden ansvar og kan ikke gøres erstatningspligtig for skader på bygninger, maskiner, biler, og auktionsvarer.

 

21/ Alle varer indsætter levere til bortauktion på UniAuktion står for indsætters egen regning og risiko, da UniAuktion kun er formidler af en evt. handel

 

22/ UniAuktion skal være bekendt med alle data på både Byder og Sælger, er der tvivl om rigtigheden af disse vil disse personer og eller firmaer blive afvist.

 

 

Der tages forbehold for trykfejl og rettelser i kataloget.

UniAuktions bank oplysninger: Sparekassen Kronjylland Reg. Nr. 9319, konto nr.: 0017003836.

For udenlandske købere IBAN Nr.: DK1993190017003836  SWIFT: KRONDK22.

 

Mere praktisk information, bydevejledning med mere, findes her på siden, eller kontakt vores kunde-support på mail kontor @ UniAuktion . dk

 

UniAuktion ApS

Cvr.: 42 11 25 93

Rev. d. 09/03-21